Menu główne

Aktualności

Internetowa strona poświęcona polubownemu rozwiązywaniu sporów  konsumenckich tzw. ADR

W dniu 10 stycznia 2017 r. weszła w życie ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. www.polubowne.uokik.gov.pl to adres strony internetowej zawierającej informacje na temat możliwości polubownego rozwiązania sporu z przedsiębiorcą. Na stronie tej znajdziecie Państwo odpowiedzi na pytania: kiedy można skorzystać z takiej drogi, ile trwa postępowanie, jak ono przebiega i kto je prowadzi.

Informacja o działaniach UOKiK podjętych w sprawie Volkswagena.

Miejski Rzecznik Konsumentów informuje, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające dotyczące manipulowania wskaźnikami emisji spalin w samochodach koncernu Volkswagen. Informacja o tym postępowaniu, a także wskazówki dotyczące działań, jakie mogą podjąć konsumenci posiadający wadliwe auto znajdują się na stronie https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=11968 

Prawa konsumentów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował stronę www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl , która stanowi kompedium wiedzy na temat praw i obowiązków konsumentów oraz przedsiębiorców. Zachęcam Państwa do zapoznania się z w/w regulacjami.

Informacje dotyczące e-zakupów

Miejski Rzecznik Konsumentów zachęca do zapoznania się z nowym portalem stworzonym z inicjatywy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Serwis www.ezakupy.uokik.gov.pl powstał z myślą o konsumentach dokonujących zakupów w sieci. Jego celem jest przybliżenie praw oraz obowiązków związanych transakcjami w handlu elektronicznym, które różnią się od tych obowiązujących w stacjonarnych sklepach. 

UKE ostrzega - Jak rozpoznać kosztownego SMS-a?

Każdy z nas nie raz bywa zachęcany, aby za pomocą SMS-a oddać głos w konkursie lub spróbować szczęścia w loterii SMS-owej. Przed decyzją o udziale warto wiedzieć jak dużo może nas kosztować wysłanie tego rodzaju wiadomości tekstowej.

Video - http://www.youtube.com/watch?v=wTwLR60TwYI

Numery SMS Premium Rate bazują na pewnym schemacie. SMS-y wysłane na numery rozpoczynające się od cyfry siedem, kosztują mniej niż dziesięć złotych. O tym jaki będzie to koszt, informuje cyfra znajdująca się po siódemce. Oznacza ona dokładną wartość netto wysyłanej wiadomości SMS. Przykładowo, numer zaczynający się od siedem dwa, oznacza że koszt SMS-a wynosi dwa złote plus VAT.

Możemy spotkać się także z numerami SMS rozpoczynającymi się od cyfry dziewięć. W tym przypadku usługa będzie kosztować ponad dziesięć złotych. W tym przypadku cena - koszt rzeczywisty SMS-a to dwie cyfry po dziewiątce. Przykładowo, numer zaczynający się od dziewięć dwa pięć, oznacza, że koszt SMS-a wynosi dwadzieścia pięć złotych plus vat.

Pamiętajmy - schemat naliczania kosztów SMS-ów jest naprawdę prosty.

Przy numerze SMS zaczynającym się od cyfry siedem, kolejna cyfra po niej przekazuje informację o jego koszcie. Analogicznie, w przypadku numeru SMS-a zaczynającego się od cyfry dziewięć - dwie kolejne cyfry ujawnią cenę netto SMS-a.

W razie wątpliwości lub problemów skontaktuj się z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE.

Kampania społeczna "Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz"
Celem kampanii współorganizowanej przez: Bankowy Fundusz Gwarancyjny, Komisję Nadzoru Finansowego, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Sprawiedliwości, Narodowy Bank Polski, Policję oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest ostrzeżenie przed zagrożeniami płynącymi z niefrasobliwego zawierania umów pożyczkowych oraz popularyzację wiedzy umożliwiającej dokonanie rzetelnej oceny takich ofert.
Cztery zasady bezpiecznego zaciągania pożyczki to:
1. Sprawdź wiarygodność firmy.
2. Policz całkowity koszt pożyczki.
3. Dokładnie przeczytaj umowę.
4. Nie podpisuj, jeżeli nie rozumiesz.
Podstawowe informacje dotyczące bezpieczeństwa na rynku finansowym znajdziecie Państwo na stronie http://www.zanim-podpiszesz.pl

Zapraszamy do umieszczania informacji o koszalińskich wydarzeniach na ratuszowym telebimie. Kontakt: telebim@um.koszalin.pl

Zamknij pasek z informacjami Pauza przewijanie się paska informacyjnego

Miejski Rzecznik Konsumentów

MIEJSKI

RZECZNIK

KONSUMENTÓW

PRZEJDŹ

Koszalin na Facebooku