Menu główne

Ratusz wraca do systemu pracy sprzed pandemii

01.07.2021
Na zdjęciu Sekretarz Tomasz Czuczak

Od 1 lipca br. Urząd Miejski wraca do pracy według zasad sprzed pandemii, czyli nie będzie potrzeby wcześniejszego umawiania wizyty. Ratusz jest otwarty dla wszystkich, ale wciąż obowiązują zasady dezynfekcji rąk i zachowania odstępu, konieczne jest także noszenie maseczek. Zlikwidowana natomiast zostanie bramka przy wejściu, zniknie też urna, do której składane były dokumenty.

Dodatkowo, także 1 lipca br. w koszalińskim Urzędzie Miejskim rusza system rejestracji wizyt, który w dalszym ciągu umożliwiać będzie internetową realizację  spraw w niektórych wydziałach. System działać będzie w Wydziale Komunikacji, Wydziale Spraw Obywatelskich, Biurze Działalności Gospodarczej, Referacie Wymiaru Podatków oraz Urzędzie Stanu Cywilnego.

Rejestrację można przeprowadzić internetowo na stronach www.koszalin.pl oraz www.bip.koszalin.pl z maksymalnie dwutygodniowym wyprzedzeniem.

Link do rejestracji: https://koszalin.qcloud.pl/rezerwacje/

Podawana będzie wówczas konkretna godzina przybycia do ratusza, a SMS-em przesłany zostanie specjalny kod. Po przybyciu do Urzędu Miejskiego kod należy wpisać do biletomatu znajdującego przy głównym wejściu do ratusza lub w USC. Są to biletomaty podobne do używanych np. w bankach czy w ZUS. Kod należy wpisać nie wcześniej niż 10 minut przez zaplanowaną wizytą, by otrzymać bilet z numerem. Numer ten w momencie wizyty wyświetli się na specjalnym ekranie zainstalowanym na korytarzu, wskazując jednocześnie, do którego ze stanowisk należy się udać.

Aby dostać się do wymienionych jednostek bez rejestracji internetowej, także trzeba będzie skorzystać ze wspomnianego biletomatu. W zależności od sprawy, którą będziemy chcieli zrealizować, na ekranie dotykowym pojawią się nazwy poszczególnych wydziałów, po naciśnięciu których zostaniemy przeniesieni do sekcji spraw przez nie realizowanych. Naciśnięcie konkretnej sprawy (np. rejestracja pojazdów w Wydziale Komunikacji) spowoduje druk biletu z odpowiednim numerem oraz podaniem liczby osób oczekujących w kolejce. Numery będą wyświetlane na znajdujących się na korytarzu ekranach w momencie, kiedy przyjdzie ich kolej. Towarzyszyć temu będzie komunikat dźwiękowy.

Aby system działał, zainstalowano:

  • 2 biletomaty jeden na parterze ratusza, jeden w USC
  • 5 naściennych monitorów zbiorczych: trzy w ratuszu i dwa w USC
  • Konsole przywoławcze posiadane przez pracowników
  • Moduł Audio – przywoływanie głosowe numerów biletów
  • Moduł „Kalendarza – Rezerwacje Internetowe” – możliwość z wyprzedzeniem max 2 tygodni rezerwacji terminu wizyty przez Internet
  • Moduł SMS – potwierdzenia rezerwacji oraz przypomnienie o wizycie wysyłane poprzez sms

Wyposażenie, montaż oraz 2-lenie utrzymanie systemu kosztować będzie około 100 tys. zł.

Alert

Program Kocham Koszalin wszedł w życie! Dołącz do nas i ciesz się zniżkami oraz specjalnymi ofertami. Więcej informacji na stronie.

Zamknij pasek z informacjami Zatrzymaj przewijanie się paska informacyjnego

Miejski Rzecznik Konsumentów

MIEJSKI

RZECZNIK

KONSUMENTÓW

PRZEJDŹ

Koszalin na Facebooku