XXV sesja Rady Miejskiej w Koszalinie w dniu 27.11.2025 r. oraz Zasady Organizacji Trybuny Obywatelskiej w dniu 27.11.2025 r.
PORZĄDEK OBRAD XXV sesji Rady Miejskiej w Koszalinie w dniu 27 listopada 2025 roku
Posiedzenie Rady Miejskiej w Koszalinie odbędzie się w sali konferencyjnej nr 300 w Urzędzie Miejskim w Koszalinie przy ulicy Rynek Staromiejski 6-7. Rozpoczęcie sesji - godz. 9:00.
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Miejskiej.
3. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej z działalności międzysesyjnej.
4. Informacja z prac komisji w okresie międzysesyjnym.
5. Informacja Prezydenta Miasta z działań podjętych między sesjami.
6. Rozpatrzenie projektów uchwał:
1) zmieniająca uchwałę w sprawie utworzenia Dziennego Domu Pogodna Jesień "Senior+" w Koszalinie oraz połączenia z Domem Pomocy Społecznej "Zielony Taras" w Koszalinie
-opinia Komisji Spraw Społecznych
2) zmieniająca uchwałę w sprawie utworzenia Dziennego Domu Złoty Wiek "Senior+" w Koszalinie oraz połączenia z Domem Pomocy Społecznej "Zielony Taras" w Koszalinie
-opinia Komisji Spraw Społecznych
3) zmieniająca uchwałę w sprawie utworzenia Klubu Różany Zakątek "Senior+" w Koszalinie oraz połączenia z Domem Pomocy Społecznej "Zielony Taras" w Koszalinie
-opinia Komisji Spraw Społecznych
4) zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zadań finansowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2025 roku
-opinia Komisji Spraw Społecznych
5) w sprawie przyjęcia Programu współpracy Miasta Koszalina z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2026 roku
-opinia Komisji Spraw Społecznych
-opinia Komisji Kultury
-opinia Komisji Edukacji Sportu i Turystyki
6) w sprawie przyjęcia Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2026 rok
-opinia Komisji Spraw Społecznych
-opinia Komisji Edukacji Sportu i Turystyki
7) w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi oraz wysokości kosztów powstałych w razie odstąpienia od usunięcia pojazdu
-opinia Komisji Budżetu i Finansów
-opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
8) w sprawie przystąpienia Gminy Miasto Koszalin do Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
-opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
9) w sprawie zmian w budżecie Miasta Koszalina na 2025 rok
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
10) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Koszalina na lata 2025-2045
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
11) w sprawie zmiany nazewnictwa w przebiegu ulic Topolowej i Wierzbowej
-opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
12) w sprawie nadania nazwy istniejącym ulicom
-opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
13) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego pomiędzy ulicami Portugalską, Holenderską i Aleją Europejską w Koszalinie
-opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
14) w sprawie wydzielenia w zasobie mieszkaniowym Gminy Miasto Koszalin lokali mieszkalnych przeznaczonych do wynajmowania na czas trwania stosunku pracy
-opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
15) w sprawie współdziałania Gminy Miasto Koszalin z Gminą Będzino, Gminą Biesiekierz, Gminą Bobolice, Gminą Miasto Darłowo, Gminą Malechowo, Gminą Manowo, Gminą Mielno , Gminą Miasto Sianów, Gminą Miasto Sławno i Gminą Świeszyno w zakresie realizacji zadania publicznego obejmującego zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom w Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt „ Leśny Zakątek”
-opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
16) w sprawie przyjęcia "Informacji o stanie realizacji zadań oświatowych Gminy Miasta Koszalin w roku szkolnym 2024/2025"
-opinia Komisji Edukacji Sportu i Turystyki
17) w sprawie zamiaru przekształcenia Przedszkola nr 19 w Koszalinie, poprzez zmianę jego siedziby
-opinia Komisji Edukacji Sportu i Turystyki
18) w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radną
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
19) w sprawie rozpatrzenia petycji nr 6/2025
-opinia Komisji Skarg Wniosków i Petycji
7. Interpelacje i zapytania radnych.
8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
9. Wolne wnioski i oświadczenia.
10. Czas dla Rad Osiedli.
11. Zamknięcie sesji.
ZASADY ORGANIZACJI TRYBUNY OBYWATELSKIEJ W DNIU 27 LISTOPADA 2025 ROKU
Zgodnie z § 32 Statutu Miasta Koszalina w dniu 27 listopada 2025 roku tj. w dniu sesji Rady Miejskiej zaplanowanej w rocznym planie pracy, w godzinach od 16.00 do 17.00, w sali 300 Urzędu Miejskiego odbędzie się Trybuna Obywatelska.
Zgodnie z Uchwałą Nr II/29/2018 Rady Miejskiej w Koszalinie z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie zasad i trybu funkcjonowania Trybuny Obywatelskiej umożliwia się mieszkańcom Koszalina wystąpienia publiczne w sprawach dotyczących funkcjonowania Miasta oraz sprawach istotnych dla jego mieszkańców. Warunkiem wystąpienia na Trybunie Obywatelskiej jest złożenie w Biurze Rady Miejskiej, najpóźniej dzień przed sesją, pisemnego zgłoszenia zawierającego co najmniej następujące informacje:
1) imię i nazwisko,
2) adres zamieszkania lub adres mailowy,
3) numer telefonu,
4) opis sprawy będącej przedmiotem wystąpienia.
Na dzień, w którym odbywa się Trybuna Obywatelska Biuro Rady Miejskiej rejestruje nie więcej niż 10 mieszkańców. Indywidualny czas wystąpienia zapisanego mieszkańca nie może trwać dłużej niż 5 minut (nie dopuszcza się wystąpień grupowych).

